Головне

Боксери на вагу золота

27.02.2010 04:01 1653 0
Боксери на вагу золота
Кожен професійний спортсмен знає одне з базових правил профі спорту - половина успіху справи залежить від менеджера. Адже "профі" має все більше ознак шоу, інколи відверто постановочного, інколи закамуфльованого.

За таким принципом функціонують і деякі види у любительському спорті, особливо ті, де доля медалі чи титулу залежить від суддів. Саме тому успішний менеджер - це вже половина слави і грошей.

Яскравий приклад того, як менеджер може зробити приголомшливу кар'єру боксеру-середнячку, можна спостерігати на прикладі Ніколая Валуєва. Тільки російські ура-патріоти, але жодним чином не адекватні фахівці, можуть ставити гіганта на один рівень з Холіфілдом, Льюісом, Кличками, навіть Хеєм. Водночас це не зашкодило Ніколаю двічі ставати чемпіоном світу та "перемагати" Руїза, Холіфілда, зрештою, як колись і Тараса Біденка.

Промоутер - це бізнесмен, який має забезпечувати спортсменів популярністю, грішми та можливістю здобувати титули. Європейський ринок промоутерських послуг явно поступається американському. Як приклад - донедавна впливовий німець Клаус Петер Коль не міг знайти гідного суперника та вивести на американське ТБ чемпіона світу Сергія Дзинзирука. Годі казати про нечемпіонських підлеглих європейських промоутерів.

У цих розкладах українські промоутерські компанії у ще менш вигідних умовах, адже наш глядач не готовий платити за трансляції боксу, а знайти щедрого спонсора не так і легко. Зробити з боксера світовий бренд - ще важче. 

Два роки тому в Україну в якості промоутерів прийшли брати Клички. Точніше безпосередньою діяльністю займався Віталій, а Володимир фігурував лише в якості підтримки торгівельної марки "брати". Клички зайшли на ринок злиттям з вже існуючою компанією Вадима Бухкалова "National Box Promotion" з утворенням спільної "K2 East Promotions".

За два роки компанія провела двадцять вечорів професійного боксу в Україні та один у Чечні. Промоутери змогли домовитися з телеканалом "Інтер" (бої транслювалися здебільшого каналом того ж холдингу - "Мегаспорт"), з компанією "Nemiroff", залучити або розвинути не найгірших в Україні боксерів, зробити з кількох з них місцевих зірочок. І раптом на хвилі зростання бізнесу Віталій Кличко та Вадим Бухкалов побили горщики.

Варто згадати, що інформація про можливе відокремлення Віталія Кличка крутилася у журналістських колах ще з осені 2009 року. Зли язики навіть називали причину такого кроку - Кличко не хоче ділитися грішми з менш впливовим партнером, який "завів" у компанію більшість основного капіталу - бійців.

Вадим Бухкалов. Фото k2east.com
Керівник National Box Promotion спілкуватися із пресою вийшов на фоні старого банеру K2 East Promotions, із наклеєними папірцями "Партнер", "TV", там де раніше були лого "Інтера" і "Nemiroffа". Ситуація - більш ніж промовиста. Втім, Вадим Бухкалов сподівається, що екс-партнери, контракти з якими сплинули 1 лютого, ще мають можливість відповісти на його пропозицію. Бухкалов навіть готовий віддати назву компанії спонсору.

Одним із найцікавіших буквально висіло у повітрі питання "чому?", адже сторони досі не повідомили вагомих причин розриву.

"На сьогодні відбулася реорганізація промоутерської компанії. З моїх вуст буде некоректно звучати, якщо буду казати за Віталія про причину. Я хочу, щоб ви запитали про це у Віталія Володимировича", - заявив промоутер. Втім, Бухкалов визнав, що чудово знає про причину рішення Кличка, але "з моральних і етичних міркувань" називати її відмовився.

У коментарі "Чемпіону" керівник компанії Віталія Кличка Олександр Красюк навів дещо інші факти. "Компанія братів Кличків K2 East Promotions перейменовується у компанію К2 Promotions Україна. Компанія вже зареєстрована, діяльність вже розпочалася".

"Головна причина розриву - це непорозуміння, це не конфлікт, це всього-на-всього розбіжність поглядів між Віталієм та Вадимом", - озвучив дипломатичну версію представник сторони Кличка.

У це же час Бухкалов пробував переконати, чим же Кличко був корисним для спільної компанії: "Його взаємовигідні умови були - це його зв'язки, його ім'я, його рейтинг і можливості організації турнірів світового масштабу на найвідоміших майданчиках світу. Моїм активом були професійні боксери, які вже були на високому рівні. Організацією турнірів займалася мною створена команда". Фактично, промоутер прямо заявив, що Кличко став партнером тільки іменем та зв'язками.

Попри втрату відомого партнера Бухкалов намагався випромінювати оптимізм. "Факт номер один - Віталій Кличко вийшов зі складу засновників. Факт номер два - Олександр Красюк звільнився з посади генерального директора компанії". Обличчя Красюка, який завітав до тепер вже конкурентів, не видало жодної емоції. "Факт номер три - не зупинявся Бухкалов, - компанія К2 East Promotions - юридична особа - на сьогоднішній день існує. І в цієї компанії є боксери, які перебувають на контракті. У мене перед ними зобов'язання," - сходу і без розкачки взяв бика за роги промоутер.

Ніхто зі сторін не збирався приховувати, що для обох екс-партнерів питання спонсорів та боксерів є ключовими.

"У багатьох боксерів різні строки чинних контрактів, але в основному до 2012 року", - наполягав Бухкалов. За його словами, на контракті у Кличка-старшого залишиться лише однин боксер - суперважковаговик Олександр Устінов.

4 грудня 2009 року. Запоріжжя. Олександр Красюк на тлі банера, який згодом буде переклеєний папірцями "TV" та "партнер". Фото k2east.com
Питання боксерів Красюк почав коментувати дуже обережно. "Компанія К2 Promotions пропонує молодим хлопцям, які мають намір стати серйозними боксерами, втілити амбіційні цілі. Ми даємо можливість співпрацювати та реалізовувати ці цілі. Від цього виграє телеглядач, який буде спостерігати це на телеканалі "Інтер".

- Тобто у вас вже укладений контракт з "Інтером"? - питання в лоб не збило Красюка з пантелику.

- Компанія К2 Promotions продовжує свою діяльність разом зі своїми партнерами групою телеканалів "Інтер" та світовим брендом "Nemiroff". Ми працюємо у тому ж форматі, тільки замість К2 East Promotions буде К2 Promotions, - представник Кличка на тлі рознервованого колеги виглядав просто таки удавом Каа. А нервувати Бухкалову є чому - навряд чи в Україні в умова кризи знайдуться два аналогічних за вагою спонсора.

Чим далі тим більше Красюк відчував землю під ногами. "Благо, що Україна це демократична держава. Рабовласництво у нас не діє. Боксер - це не товар, боксер - це не послуга. Боксер - це людина, яка вступає у відносини із іншими людьми. Тому неможливо оголошувати право власності на людину і ставити її в якісь умови, за яких вона не буде почувати себе комфортно", - так делікатно пояснив Красюк той факт, що Кличко буде боротися за кожного боксера колись єдиної компанії. І одразу навів методику.

- Віталій часто користується таким німецьким прислів'ям "Будь-який контракт напханий дірками як швейцарський сир, і немає жодного контракту міцнішого, ніж рукостискання двох людей".

Наступним пішов власне сир.

- Я давав обіцянки боксерам, і всі умови, які були поставлені перед ними, були виконані, і всі зобов'язання, які брала на себе компанія, будуть виконані у майбутньому. Для боксерів не буде жодних змін.

У той же час Красюк відмовився назвати прізвища боксерів, які вже дали згоду працювати із Кличком. "Подивіться, хто зараз присутній і зробіть висновок", - хитро посміхнувся Красюк.

... У залі серед оголошених у прес-релізі Бухкалова шести боксерів були присутні лише Віталій Русаль та Юрій Нужненко.

В цей момент з динаміків лунав голос екс-напарника Кличка:

"Мої боксери будуть сидіти за столом переговорів і я буду допомагати їм приймати рішення щодо їх особистої кар'єри - це мій обов'язок. На сьогодні дев'ять боксерів на контрактах, є ще три контракти, оригінали яких Красюк не передав... я сподіваюся, що він їх віддасть".

- О, чую про мене. - незворушно прокоментував головний антигерой висловлювань колеги.

- Ви припускаєте, що будуть суди за боксерів? Грошові компенсації?

- А хтось може заборонити? Все залежить від того, які умови були передбачені контрактом. Я ці контракти складав, але головне не те, що написано на папері, а головне - бажання боксера. Контракт - це лише формалізація відносин. - на прямі питання Красюк відповідав цілком у дусі сучасного рейдерства. - Жоден промоутер не може випхати в ринг і змусити боксувати.  

У цей час Бухкалов продовжував самобічування: "Я сам очолив компанію, адже зараз у мене немає спеціаліста у цій галузі, який би зміг професійно продовжувати цю діяльність" - Обличчя Красюка явно підтверджувало цю заяву. Далі партнер Кличка по розколотій К2 East Promotions збився на саморекламу, пояснюючи, яких промоутерів і скільки років він знає. До речі цей факт, як і відкриті двері всього світу не дали ні йому, ні Віталію Кличку жодних вагомих результатів у просуванні своїх бійців.

- Я пишаюся тим, що два роки працював разом зі славетною особистістю - Віталієм Кличком. Багато хлопців тренуються тільки завдяки прикладу братів Кличків. Я дуже і дуже вдячний за спільну діяльність, - вирішив не палити усі мости Букхалов.

"Чемпіон" вирішили поцікавитися у присутніх боксерів, з якою стороною вони готові продовжити співпрацю.

- Поки ми не вели жодних розмов, але я укладав контракт із Вадимом Борисовичем і залишаюся з ним. Жодних пропозицій від Кличка не було, - безапеляційно заявив екс-чемпіон світу Юрій Нужненко.

Фото k2east.com
Менш категоричним був Віталій Русаль, який є інтерконтинентальним чемпіоном IBO.

-  Чесно кажучи, візьму паузу, бо я просто ще не визначився. Я хочу далі розвиватися як спортсмен, і треба прийняте правильне рішення.

Русаль підтвердив, що нього вже зверталися обидва промоутера:

- Поки нікому переваги не надаю, умови обговорюються. Я вже дивлюся по-іншому на це, чи піде мені це на користь. Це дві людини, була у них одна компанія, вирішили зробити дві. Не знаю, що з цього вийде. Зараз конкретних обіцянок не було.

Іншим боксером, який за чутками нібито підтвердив свою співпрацю з Бухкаловим, є Заурбек Байсангуров.

Протягом найближчого місяця українські вболівальники боксу точно дізнаються, хто з боксерів працюватиме з яким промоутером. Можливо, це стане відомо ще швидше, адже Олександр Красюк встиг пообіцяти найближчим часом провести прес-конференцію та оголосити про першу подію К2 Promotions.

"Стане відомий головний бій та склад учасників. Найближчий турнір відбудеться за місяць-півтора", - а значить і стане відомо майбутнє кожної з компаній. А поки боксери мають "золотий час", щоб на конкуренції між промоутерами здобути кращі умови особисто для себе.

Коментарі ()